NEON LIGHTING la Christmasworld 2015, Frankfurt Messe

Între 29 ianuarie şi 2 februarie 2015, echipa NEON LIGHTING a expus produsele, serviciile şi soluţiile specializate în cadrul expoziţiei internaţionale “Christmas World” 2015 din Frankfurt am Mein, Germania. Christmasworld este evenimentul de elită al industriei decorative şi s-a erijat ca fiind cea mai performantă platformă pentru a demara afaceri la nivel internaţional. 924 de expozanţi din 42 de ţări au încântat publicul. Una din tendinţele identificate de către compania de consultanţă borka.herke.palmisano a fost aceea de a opta pentru tematici narative, aceştia grupând fenomenul de la Frankfurt 2015 sub denumirea “Stories to be told” (“Întâmplări de povestit”).

Povestea NEON LIGHTING la Christmasworld 2015

Situaţi în pavilionul 11, standul A68, NEON LIGHTING a surprins vizitatorii cu o tematică inspirată din basme şi natură: obiecte conceptuale de iluminat exterior sub forma unor ciuperci supradimensionate. Imaginaţia te putea purta în minunata lume a veşnicului erou Habarnam, a delicatei Degeţica sau în lumea fantastică a lui Mircea Eliade – … totul în funcţie de ochiul privitorului! În plus, conform tradiţiei populare occidentale micile spirite supranaturale cum ar fi piticii, elfii şi spiriduşii trăiesc în ciupercile fermecate din pădure!
În această atmosferă jovial-fantastică, NEON LIGHTING a prezentat invitaţilor şi specialiştilor suita de servicii de profil ce cuprinde proiectarea şi execuţia sistemelor de iluminat stradal, arhitectural, ambiental şi festiv.

O constatare din partea ing. Augustin Cosma – Director General, NEON Lighting, în urma acestei ediţii Christmasworld 2015 este concludentă: “Trebuie să recunoaştem şi să ne adaptăm la un fenomen în dezvoltare din cadrul industriei sistemelor de iluminat – virtualizarea spaţiului de comercializare a produselor de iluminat. Atât ca producător, cât şi ca distribuitor realizăm că trecem spre etapa în care lucrurile se întâmplâ undeva între lumea virtuală şi cea reală… Este un nou început. Dar cum NEON GROUP are experienţa începuturilor crude din anii ’90, ne-am păstrat agilitatea şi pofta de a forma piaţa în ton cu ultimele tehnologii.”

Despre arta punerii în scenă şi NEON LIGHTING

Deşi am putut distinge mai multe tendinţe clare în cadrul târgului – prevalenţa arămiului pentru a crea o atmosferă caldă de o eleganţă reţinută; accentele pastel pentru senzaţia de prospeţime; contrastul alb-negru pentru dramatizare; materiale precum penele, blana sau catifeaua pentru a stârni simţul tactil; elementele naturale pentru recrearea atmosferei de sezon; preferinţa pentru animale polare în 2015 (ursul polar, pinguinii, păsări nordice) şi pentru compoziţii delicate, atent rafinate şi elegante; – trendul dominant a marcat expoziţia: nararea unei poveşti.

Obiecte simple sau compoziţii de iluminat complexe aveau ca scop punerea în scenă a unei poveşti. “Emoţionalizarea” şi “scenografierea” au devenit cuvinte la ordinea zilei. Experţilor din comerţ, turism sau divertisment le este binecunoscută importanţa iluminatului pentru crearea atmosferei dorite. În prezent, iluminatul câştigă teren în calculul ponderilor impactului asupra stării de bine a clientului din magazine, a oaspetelui din hotel sau a turistului aflat în trecere la ceas de seară prin centrul unui oraş…

NEON LIGHTING a resimţit formarea acestui val al punerii în scenă prin natura cererilor primite în ultimii ani. Atât proiectanţii de spaţii comerciale cât şi cei al spaţiilor publice formulează cereri pentru soluţii sofisticate, atent gândite. Echipa noastră a apreciat că acestea vin ca urmare a unei preocupări sporite pentru atmosferă, pentru impactul asupra mediului şi pentru maximizarea impresiei asupra subiecţilor din spaţiile iluminate.

În plus, o altă tendinţă în formare pe piaţa românească este preocuparea proprietarilor de apartamente şi case pentru a personaliza spaţiul de locuit în ton cu povestea personală. S-a trecut de etapa funcţionalităţii brute; esteticul şi epicul îşi fac încet loc.

Iluminatul festiv pentru sezonul toamnă – iarnă 2015 / 2016

Scopul restrâns al participării la Christmasworld 2015 a fost de a lua pulsul pieţei internaţionale de iluminat festiv şi a promova propunerile noastre. Suntem mândri că o parte din conceptele noastre au fost bine primite şi suntem pregătiţi să le executăm.

Pentru sezonul toamnă – iarnă 2015 / 2016 am pregătit un nou catalog NEON LIGHTING., pe care vă invităm să îl parcurgeţi online sau la cerere, în format fizic.